معرفی کتاب بادبادک باز

کتاب "The Kite Runner" اثرخالد حسینی است که در سال 2003 منتشر شد. این رمان، داستان زندگی دوستی بین دو پسر در افغانستان را روایت می‌کند و در زمینه‌هایی همچون دوستی، خیانت، عدالت، عشق، برادری و برخوردهای فرهنگی و اجتماعی قرار دارد.

داستان کتاب با نگاه بچگی شخصیت اصلی، آمیر، آغاز می‌شود که در شهر کابل زندگی می‌کند و دوست صمیمی خدادادی دارد. دو پسر با هم برای شرکت در مسابقات بادبازی آماده می‌شوند و طولی نمی‌کشد که زندگی آن‌ها به طور کامل تحت تاثیر رویدادی قرار می‌گیرد که آن را تا ابد تغییر می‌دهد.

در ادامه داستان، شخصیت اصلی با تلاش برای جبران خطاهای گذشته و پیدا کردن رستگاری خود، به ایالات متحده آمریکا مهاجرت می‌کند و پس از سال‌ها به وطن خود بازمی‌گردد تا با اتفاقاتی مواجه شود که تا به حال فکر نمی‌کرده بود.

کتاب "The Kite Runner" در سراسر جهان محبوبیت بسیاری بین خوانندگان پیدا کرده است و به زبان‌های مختلف ترجمه شده است. 


خالد حسینی نویسنده و روزنامه‌نگار اهل افغانستان و آمریکاست. او در سال ۱۹۶۸ در شهر کابل افغانستان به دنیا آمد و در سال ۱۹۸۰ در پناهندگی به ایالات متحده آمریکا رفت. در آمریکا، او در دانشگاه کالیفرنیا، سنتا کروز، مدرک رشته بیوشیمی را کسب کرد و در پایگاه‌های مختلف در زمینهٔ پزشکی کار کرد.

او پس از نوشتن کتاب "The Kite Runner"، شهرت جهانی پیدا کرد. این کتاب به سرعت پرفروش‌ترین کتاب در بسیاری از کشورها شد و به برخی جوایز نظیر جایزهٔ لوکاز، جایزهٔ نوئل، و جایزهٔ ادبی هاوایی نیز نامزد شد. همچنین، این کتاب به تبدیل به فیلم هم شد که در سال ۲۰۰۷ به کارگردانی مارک فورستر منتشر شد.

حسینی در کتاب‌های دیگری نیز موضوعاتی همچون شکار میمون‌ها، زنده بادی، هزار بار نام بخوان و ولز‌های احزان‌انگیز را به تصویر کشیده است. او با نوشتن کتاب‌هایش، تلاش می‌کند به جهان نشان دهد که افغانستان از زوایای مختلف نیازمندی‌های خاص خود را دارد و زندگی در آنجا چه زیبا و چه دردناک است. 
855
0
 
0
لینک کوتاه: